Unul dintre cele mai interesante eseuri din acest volum, dedicatanalizei din perspectiva teoriei arhetipurilor a unor fenomenespirituale şi sociale contemporane lui Jung, este cel desprefenomenul farfuriilor zburătoare.
Abordate nu ca realitate fizică,ci ca una psihică, OZN-urile ilustrează pentru omul contemporanmodul în care se naşte un mit.
Plecând de la forma rotundă sauovală a obiectelor cereşti neidentificate, Jung le considerăproiecţii cosmice ale simbolurilor arhetipului sinelui (mandale).
Cutotul surprinzătoare este şi interpretarea pe care o dă gânditorulelveţian naţional-socialismului.
Ca fenomen iraţional, el esteaccesibil explicaţiilor din perspectiva inconştientului (colectiv),şi nu explicaţiilor «raţionale» - prin factorii politici,sociali, economici.
Jung consideră că manifestarea arhetipului etnical germanilor - Wotan - este principala sa cauză.
Mai reţin atenţiaeseurile: «Problema sufletului la omul modern», «Femeia înEuropa», «Despre situaţia actuală a psihoterapiei»,Complicaţiile psihologiei americane, «Apariţia unei lumi noi».
Toate scrierile reunite în prezentul volum ilustrează bogăţiacunoştinţelor şi profunda originalitate a gândirii lui Jung.
Încă în 1918 am constatat în inconştientul pacienţilor meigermani tulburări aparte, care nu puteau fi atribuite psihologiei lorpersonale.
Asemenea fenomene impersonale se manifestă în viseîntotdeauna ca motive mitologice, aşa cum apar şi în legende şibasme pretutindeni în lume.
Eu am numit aceste motive mitologicearhetipuri: adică moduri sau forme tipice, în care sunt trăiteaceste fenomene colective.
Am constatat o tulburare a inconştientuluicolectiv în fiecare dintre pacienţii mei germani.
Prea mult timp ne-am imaginat că psihoterapia ar putea fi tratată cao «tehnică», precum o formulă pe bază de reţetă, o metodă deoperare sau un procedeu de vopsire.
Medicul de rând poate folosioricare dintre tehnicile posibile ale medicinei fără nicioreţinere, după cum propria opinie despre pacientul său era una orialta, după cum teoriile sale psihologice erau de un fel sau altul,sau chiar în funcţie de preceptele sale filosofice ori religioase.
Psihoterapia însă nu poate fi aplicată în acest fel.
Nolensvolens, psihoterapeutul este prezent împreună cu toate premiselesale, cum, de altfel, este şi pacientul.
În fond, este în maremăsură indiferent ce fel de tehnică aplică, întrucât nu de«tehnică» depinde ci, în primul rând, de personalitatea carefoloseşte o metodă.
Obiectul metodei nu este niciun preparat lipsitde viaţă, nici vreun abces sau produs chimic, ci întregul uneipersonalităţi în suferinţă.
CUPRINS:-------------------------I Despre inconştientII Suflet şi pământ III Omul arhaic IV Problema sufletului la omul modern V Problema iubirii la student VI Femeia în Europa VII Importanţa psihologiei în prezent VIII Despre situaţia actuală a psihoterapiei IX Prefaţă la „Studii cu privire la istoria contemporană X WOTAN XI După catastrofăXII Lupta cu umbra XIII Cuvânt de încheiere la „Studii cu privire la istoriacontemporanăXIV Prezent şi viitor1 Ameninţarea individului în societatea modernă2 Religia ca o compensare a contopirii în masă3 Poziţia Occidentului faţă de problema religiei4 Autoînţelegerea individului 5 Concepţia despre lume şi modul de observare psihologic 6 Autocunoaşterea 7 Însemnătatea autocunoaşteriiXV UN MIT MODERN DESPRE LUCRURI VĂZUTE PE CER Prefaţă 1 OZN-ul ca zvon 2 OZN-ul în vis 3 OZN-ul în pictură 4 Cu privire la istoria fenomenului OZN5 REZUMAT 6 Fenomenul OZN într-o analiză nepsihologică7 Epilog Completare Prefaţă la prima ediţie englezeascăXVI Conştiinţa morală prin prismă psihologică XVII Bine şi rău în psihologia analitică XVIII Prefaţă la: TONI WOLFF, Studii despre psihologia lui C.
JUNGXIX Importanţa liniei elveţiene în spectrul EuropeiXX Apariţia unei lumi noi XXI O nouă carte de Keyserling: „La Révolution mondiale et laresponsabilité de l’espritXXII Complicaţiile psihologiei americane XXIII Lumea visătoare a Indiei XXIV Ce ne poate învăţa India XXV Diverse Cuvânt introductiv (1933) Aspecte contemporane (1934) O completare Circulară (1934)Cuvânt introductiv (1935) Observaţia preliminară a editorului (1935) Cuvânt de deschidere la cel de-al optulea congres medical general dela Bad Nauheim (1935)Votumul lui C.
Jung (1935) Cuvânt de deschidere la cel de-al nouălea congres medicalinternaţional de psihoterapie de la Copenhaga (1937)Cuvânt de deschidere la cel de-al zecelea congres medicalinternaţional de psihoterapie de la Oxford (1938) ANEXE.
József Debreczeni
34.30 Lei
Neale Donald Walsch
23.00 Lei