Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socioeconomica.
Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate.
Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socioeconomic temerar, care merge de la initiativele individuale ale consumului sanatos si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante.
Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala.
Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte.
A consuma reprezinta o forma de a avea, probabil forma cea mai importanta.
Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nuti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie.
Fromm.
Anamaria Prodan Reghecampf
59.50 Lei
Anamaria Prodan Reghecampf
59.50 Lei
Nadene Ghouri
22.01 Lei