„Filosofia banilor” este o carte fundamentala a lui Georg Simmel, in care este riguros articulata o conceptie originala si complexa despre bani si multiplele functiuni economice, sociale si psihologice.
Banii, ca valoare concreta, realizeaza continuitatea economiei si relatia valorilor economice intre ele.
Stabilitatea valorii bani permite calcule pe termen lung in cadrul intreprinderilor cu domenii multiple, a creditelor pe termen lung etc.
Banii confera stabilitate in cadrul relatiilor economice.
Relativitatea obiectelor economice reiese mai puternic odata cu reducerea la un numitor comun si mai mult ca niciodata, cand acesta este reprezentat de bani.
Doar relativitatea creaza valoarea lucrurilor in sens obiectiv, pentru ca doar ea le pune la distanta de subiect.
Insa banii reprezinta intruchiparea acestor doua determinari, ei se sustrag oricarei relatii subiective, in ei se obiectiveaza acest dincolo al subiectului, care este circulatia economica.
(Octavian Opris).
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.