Cărturărie
Miros deci exist

Mirosul plasticului • Mirosul uman • Mirosul fricii • Mirosul fericirii • Mirosul inteligenței și mirosul prostiei • Fără miros, fără gust • Emoții și amintiri Singurul scop al uneia dintre cele mai mari industrii din lume este acela de a face ca oamenii să nu miroasă a oameni.

Încă din epoca medievală, mirosul uman a fost considerat primitiv și un semn al claselor de jos.

Cei care își permiteau au investit în alte mirosuri și o întreagă breaslă a parfumierilor a luat naștere, mai ales în Franța.

Acești profesioniști erau în permanență ocupați, întrecându-se să inventeze amestecuri noi și incitante, iar competiția continuă și astăzi.

În 2018, industria parfumurilor a fost evaluată la peste 30 de miliarde de dolari și, în funcție de sursa pe care o consultăm, se așteaptă să ajungă la 50–90 de miliarde de dolari în 2025.

Această cifră este doar un indiciu despre cât de mult suntem dispuși să investim pentru a ne masca adevăratul miros.

Altă modalitate prin care ne este manipulat comportamentul este de a ne face mai dispuși să consumăm anumite bunuri.

Și nu este o invenție nouă.

Brutăriile fac de mult timp efortul de a-și îndrepta aburii cuptoarelor spre stradă.

Trecătorilor li se amintește de pâinea minunată care se vinde înăuntru, unde ar putea intra să-și cheltuiască banii mai des.

Astăzi, manipularea clienților prin miros a devenit o artă.

Uneori, marfa adevărată nici măcar nu se află în preajma locului de vânzare.

Cu câțiva ani în urmă, lucram în Japonia.

După ce câteva săptămâni la rând m-am răsfățat cu un sushi minunat, eram pregătit pentru o pizza congelată.

În timp ce alegeam ce fel de pizza să iau pentru acasă, am simțit brusc mirosul distinct de pizza proaspăt coaptă.

Supermarketul avea o instalație de evacuare a unui miros sintetic de pizza, plasată chiar deasupra congelatorului! A funcționat.

Mirosurile pot fi folosite și pentru a ne transporta într-o anumită lume sau doar pentru a crea o atmosferă în general pozitivă.

Mirosul de nucă de cocos din foaierul unei agenții de turism, de exemplu, a crescut semnificativ vânzările de excursii în insule exotice.

Se crede că mirosurile verzi , de iarbă sau de copaci, îmbunătățesc randamentul în birouri.

Acest tip de manipulare a mirosurilor și de design olfactiv a devenit o industrie majoră, cu o cifră de afaceri anuală de milioane de dolari.

52.11 Lei

Vreau să citesc

Citește și...

Pachet malakai - vol. 1+2

Pachet malakai - vol. 1+2

Bookzone

29.00 Lei

Strainul de langa mine

Strainul de langa mine

ForYou

30.40 Lei

Te iubesc pe nevazute

Te iubesc pe nevazute

Bookzone

19.90 Lei

Vorbeste cu mine

Vorbeste cu mine

Bookzone

19.90 Lei

Hai sa ne prefacem si azi

Hai sa ne prefacem si azi

Bookzone

19.90 Lei

Dama de trefla - vol. 1

Dama de trefla - vol. 1

Bookzone

19.90 Lei

Dama de trefla - vol. 2

Dama de trefla - vol. 2

Bookzone

19.90 Lei

Pachet limbajul iubirii

Pachet limbajul iubirii

Bookzone

39.00 Lei

Pachet ganduri de barbat

Pachet ganduri de barbat

Bookzone

49.00 Lei

Insomnii

Insomnii

ForYou

36.05 Lei

Eu o mama (im)perfecta?

Eu o mama (im)perfecta?

Bookzone

19.90 Lei

Povesti cu gust

Povesti cu gust

Curtea Veche

33.15 Lei

40 de zile

40 de zile

Trei

34.32 Lei

Emotii date pe fata

Emotii date pe fata

Trei

41.50 Lei

Abc de nutritie (pentru copii)

Abc de nutritie (pentru copii)

Curtea Veche

51.00 Lei

Supa de incalzit inima

Supa de incalzit inima

Curtea Veche

32.30 Lei

Descoperă autori