Până în 1938, Mussolini a fost un personaj de primă mărime pe scena politică și în presa internațională.
După Pactul de la Munchen a apărut în ochii lumii că salvator al păcii, singurul în stare să-l țină în frâu pe Hitler.
Deși a călcat în picioare democrația pentru a da o nouă ordine poporului italian, Mussolini le-a părut charismatic nu doar multor italieni.
ci și unor oameni de stat liberal-democrați precum Churchill și Roosevelt și , mai înaintea lor bolșevicului Lenin, cal care i-ar fi acuzat pe comuniștii italieni că au lăsat să le scape singurul socialist capabil să realizeze cu adevărat revoluția.
Mare interpret al artei de a poza, Mussolini a vrut - și a reușit - să își construiască un mit.
Prizonier al acestei imagini proiectate pentru a trece dincolo de propriul timp și pentru a intra în marea istorie, mitul Ducelui a degenerat împreună cu charisma lui politică.
Legile rasiale, insurecția antiburgheză, războiul greșit, insuficiența calităților de comandă, complexul de inferioritate în fața lui Hitler au dezvăluit, toate, eșecul revoluției fasciste și, în plus, au subliniat și inadecvarea totalitarismului său.
Astfel, când vântul istoriei a început să sufle cu intensitatea unei furtuni, omul care militarizase politica a căzut ca un dictator banal în urma unei lovituri de palat pe care o subevaluase politic.
Cele 101 de fotografii alb-negru ce însoțesc textul documentează în imagini sugestive epoca și viața celui care a fost cunoscut ca il Duce.
Editura Litera este o editură cunoscută în România.
Joacă un rol important în peisajul literar și editorial al țării.
Iată câteva puncte cheie despre Litera Publishing: 1.
Editura de cărți: Litera este implicată în publicarea unei game variate de cărți, acoperind diverse genuri, cum ar fi literatură, ficțiune, non-ficțiune, lucrări academice și literatura pentru copii.
Editura este cunoscută pentru contribuțiile sale la promovarea și difuzarea literaturii române și internaționale.
Lanț de librării: Litera operează un lanț de librării în toată România sub denumirea de „Librăria Litera”.
Aceste librării servesc ca puncte de vânzare cu amănuntul de unde clienții pot achiziționa o selecție largă de cărți, inclusiv cele publicate de Editura Litera și alte edituri.
Prezența online: Litera Publishing are o platformă online unde clienții pot explora și cumpăra cărți prin internet.
Prezența online permite cititorilor o modalitate convenabilă de a accesa un catalog larg de opere literare.
Evenimente și inițiative literare: editurile se angajează adesea în organizarea sau participarea la evenimente literare, lansări de carte și inițiative culturale.
Litera poate fi implicată în diverse activități care vizează promovarea literaturii și sprijinirea autorilor.