PSIHOLOGIA COPILULUI evidențiază dinamismul ierarhic al dezvoltăriipsihice a copilului prin dobândirea noilor achiziții și formarea decompetențe adaptative la mediul ambiant și modul în care seconstruiește treptat personalitatea copilului, care acumuleazăînsușiri încă din ontogeneza timpurie.
În centrul analizeipropuse de autori se află factorii care influențează dezvoltareacopilului, creșterea acestuia într-un mediu favorizant sau maipuțin favorizant, nivelul sociocultural și educațional ce joacă unrol fundamental în structurarea tipologiei psihice și a stiluluicomportamental.
Prin conținutul și modul de tratare, de organizare sistematică șilogică, dar și prin nivelul informațiilor vehiculate, PSIHOLOGIACOPILULUI se adresează specialiștilor, psihologi, psihopedagogi,pedagogi, dar și studenților ce se pregătesc în specializărilerespective, și nu în ultimul rând părinților interesați de copilși de copilărie.
EMIL VERZA este profesor emerit la catedra de Psihopedagogie Specialaa Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitateadin București.
Doctor Honoris Causa al Universității de VestTimișoara (2002), al Universității Ovidius Constanța (2010), alUniversității „Petre Andrei” Iași (2023) și membru de onoareal Academy of Romanian Scientists.
Florin Emil Verza este profesor universitar la catedra dePsihopedagogie speciala a Facultății de Psihologie și ȘtiințeleEducației, Universitatea din București.
Autorii au elaboratnumeroase studii ce au avut în centrul atenției dezvoltareacopilului.
- AUTORII- AUTORIICuprinsCuvânt-înainte MulțumiriPartea I.
Psihologia copilului comparativ cu psihologia vârstelorCAPITOLUL 1.
OBIECTUL ȘI METODOLOGIA DE STUDIU ÎN PSIHOLOGIACOPILULUI COMPARATIV CU PSIHOLOGIA VÂRSTELOR 1.
Abordarea generală a dezvoltării umane 2.
Conținut și semnificație în dimensionarea psihologiei copiluluiși psihologiei vârstelor 3.
Metodologia de studiu în psihologia copilului și a vârstelorCAPITOLUL 2.
STADIALITATEA DIN PERSPECTIVA EVOLUȚIEI UMANE1.
Procesualitatea psihogenetică și psihodinamică 2.
Strategii de abordare globală și analitică a stadiilordezvoltării psihice Capitolul 3.
Stadiul de debut al vieții 1.
Cadrul general al stadiului 2.
Conceperea ființei umane 2.
Locul eredității și mediului în structurarea ființei umane 3.
Embriologia și fazele intrauterine 3.
Geneza vieții psihicePartea a II-a.
Copilul și coplilăria CAPITOLUL 4.
STADIUL DE SUGAR 1.
Nașterea, un proces complex de transformări în viața mamei șia copilului2.
Dezvoltarea biofizică a sugarului 3.
Dezvoltarea psihică timpurie 3.
Cadrul general al dezvoltării psihice 3.
Dezvoltarea capacităților motrice 3.
Dezvoltarea capacităților de comunicare 3.
Dezvoltarea capacităților de socializare 3.
Dezvoltarea capacităților cognitive și mentale CAPITOLUL 5.
STADIUL DE ANTEPREȘCOLAR (PRIMA COPILĂRIE) 1.
Contextul general al evoluției copilului2.
Caracteristici biopsihice generale3.
Dinamica dezvoltării proceselor cognitive4.
Limbajul și comunicarea5.
Conduita emoțional‑afectivă și comunicarea afectivă 6.
Activitățile ludice și de socializare 7.
Constituirea elementelor bazale ale personalitățiiCAPITOLUL 6.
STADIUL DE PREȘCOLAR (A DOUA COPILĂRIE) 1.
Contextul general al evoluției psihice2.
Dezvoltarea biopsihică și consolidarea autonomiei 3.
Dezvoltarea psihică în relație cu dimensionarea trăsăturilorde personalitate3.
Planul dezvoltării senzorio‑perceptive 3.
Planul dezvoltării intelectului 4.
Identificarea cu modelele parentale și semnificația acesteia îngenerarea de noi comportamente 5.
Conduita verbală și afirmarea personalității6.
Jocul și manifestarea personalității 7.
Valențele psihologice ale jocului și ale altor activitățiimplicate în dezvoltarea sociomorală a copilului 8.
Adaptarea la grădiniță și în colectivitate 9.
Dominantele personalității la preșcolar 9.
Temperamentul 9.
Aptitudinile 9.
CaracterulCAPITOLUL 7.
STADIUL DE ȘCOLAR MIC (A TREIA COPILĂRIE) 1.
Contextul general al evoluției copilului2.
Dezvoltarea biofizică 3.
Dezvoltarea psihică 3.
Evoluția orientării și adaptării generale3.
Dezvoltarea proceselor psihice și a activităților decunoaștere3.
Activitatea de învățare3.
Dezvoltarea limbajului și a comunicării3.
Dezvoltarea capacităților pentru succesul activităților 4.
Personalitatea și conduitele de intersecție4.
Dominantele componentelor personalității 4.
Conduitele moral‑sociale 4.
Conduitele ludice CAPITOLUL 8.
STADIUL DE PUBER 1.
Contextul general al evoluției2.
Dezvoltarea biofizică și efectele ei în plan comportamental 3.
Dezvoltarea psihică 3.
Repere generale3.
Dezvoltarea proceselor și funcțiilor de cunoaștere3.
Planul dez.
József Debreczeni
34.30 Lei
Neale Donald Walsch
23.00 Lei