Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vietii sale democratice.
Departe de a fi o batalie ideologica sau o confruntare de proiecte economice si sociale, in spatiul imagologico-mediat campania electorala este mai curand conceputa si perceputa ca o lupta corp la corp intre candidati care utilizeaza structurile narative ale imaginarului colectiv pentru a-si transmite mesajul.
Astfel, armele, regulile, si, nu in ultimul rand, rezultatul duelului, sunt dependente, intr-o covarsitoare masura, de jocul de interactiune conflictuala dintre doua imagini (construite discursiv), in care primeaza imaginarul impartasit de politicieni si publicul caruia acestia se adreseaza; in acest context, conteaza mai putin optiunile tematice si strategiile de argumentare folosite de actorii politici aflati in competitie.
Investirea mitologica devine astfel o necesitate electorala, iar activarea structurilor narative, a imaginarului social, a miturilor fundamentale ( Eroul Salvator , Varsta de Aur , Unitatea si Complotul ), dar si inventarea din mers a altora noi ( Mitul Tehnocratului , Sindromul Elena Ceausescu , Mitul luptei anticomuniste etc.
), devin parti din ce in ce mai importante ale comunicarii electorale.
Pentru a convinge, sau, cel putin pentru a seduce electoratul, actorul politic trebuie sa adopte retorica imaginarului, sa apara in imprejurari exceptionale, care sa-l legitimeze ca Erou si care sa-l transforme pe adversarul sau intr-o intruchipare a Raului.
- Adriana Stefanel.
23.31 Lei
Vreau să citesc13.75 Lei
14.44 Lei
29.97 Lei
29.13 Lei