Lucrarea prezinta principalele directii de cercetare (sociologica, psihosociologica, antropologica, istorica, semiotica), publicatii si lucrari semnificative din sociologia modei.
Sunt lamurite conceptele de moda , vestimentatie , gust , infatisare si maniera .
Un spatiu important este dedicat analizei sociologice a modei, in special vestimentatiei ca fapt social.
Sunt descrise cele doua directii de studiu care s-au conturat in sociologia modei: prima, corelativa evenimentelor social-politice si culturale ale inceputului de secol XX, denumite prin termenul generic de modernitate si cea de-a doua, relationata comportamentului colectiv, o teoretizare dezvoltata cu precadere dupa anii 60.
Apeland la teoriile psihosociologice, autoarea raspunde totodata unor interogatii: Ce rol au hainele in perceptia persoanei? ; Cum ne formam impresiile despre ceilalti in baza imbracamintei? ; Ce tipuri de inferente fac oamenii pornind de la tinuta oficiala si tinuta vestimentara lejera a celorlalti? ; Sunt hainele un indicator important al competentelor sociale si profesionale ale actorilor sociali? ; La ce tinute vestimentare apeleaza indivizii pentru a produce imagini favorabile despre sine? ; Ce imagini ale sinelui isi construiesc si isi proiecteaza indivizii prin imbracaminte? ; Sunt hainele o expresie a atitudinilor sexuale ale indivizilor? ; Reflecta imbracamintea valorile sociale ale purtatorilor si statusul social al acestora? .
Din cuprins: Precizari terminologice: gustul, stilul, infatisare, codul vestimentar maniera, moda si teribilismele, definitii ale modei; Moda - o forma de comportament colectiv; Vestimentatia si competenta profesionala; Uniformele si efectele asupra comportamentului; Vestimentatia si normele religioase; Managementul impresiei infatisarii si interesul vestimentar.
23.40 Lei
Vreau să citesc13.75 Lei
14.44 Lei
29.97 Lei
29.13 Lei